srijeda, 26. veljače 2014.

Ajme koliko nas je - KVASAC, Kruščići od heljde

Svaki mjesec kupujem Čaroliju okusa već godinama. Sladak mi je i raznovrstan časopis. Za svakog ima ponešto. Kada sam ovaj mjesec listala, odmah mi je za oko zapao kruščić od heljde i odlučih ga napraviti za ovomjesečni krug igrice Ajme koliko nas je. Kvasac je tema koju je zadala Mirela s bloga Loveaffair. Svakodnevno koristim kvasac jer pečemo kruh, no htjela sam nešto što do sada nisam radila, a i heljdu mi baš neće jesti pa sam je htjela zakamuflirati. 


Kako ja radim more stvari odjedanput, strogo sam se držala recepta. Skuhala sam heljdu, pustila da se ohladi, otišla voziti djecu, vratila se, opet uzela recept, stavila kvasac da se digne, uzela brašno, pogledala prema heljdi i skužila da je te heljde više nego duplo za ovu količinu brašna. Pa di baš sad, kad sam sve istempirala i kad nemam više vremena za ništa drugo. Sama sebi rekoh, smiri se...(kad sam bila mlađa sve bi frknula u smeće) razmisli, sve će biti u redu. Tako je i bilo. Uzela sam brašno i vagu i polako počela mjeriti i dodavati. Tijesto se jako ljepilo, ali tako mora biti. Dakle krenimo na moj recept (prepravljen)...



Kruščići od heljde

40 g kvasca
500 g integralnog brašna
200 g heljde
1 jaje
2 žlice soli
100 ml mlijeka
100 ml vode
2 žlice maslinovog ulja




Heljdu kuhati u posoljenoj vodi dok ne omekša, oko 15 minuta. . U međuvremenu u mlakom mlijeku otopiti kvasac, žlicu brašna i žlicu šećera. Ocijeđenu i posušenu heljdu staviti u posudu s brašnom, dodati, uzdignuti kvasac, jaje, sol, po potrebi vode i mijesiti. Pustiti da se nadigne oko pola sata. Nemojte se uznemiravati ako se tijesto lijepi čak nemojte ni dodavati više brašna. Navlažila sam ruke vodom i formirala veće kugle koje sam spljoštila i stavila na papir za pečenje. Opet sam pustila malo da odstoje, oko pola sata.


U svaku pogačicu   zarezala  sam rešetku oštrim nožem i stavila peći 40 minuta na 200 stupnjeva.
Kad su se kruščići ohladili stavila sam ih u vrećicu i drugi dan su bili još bolji i mekaniji. Možete ih poslužiti samostalno uz kefir ili ih prerezati i mazati kao ja domaćom marmeladom ili kao moja djeca sirnim namazom.

Broj komentara: 26:

  1. Taman se sutra spremam raditi recept sa sljedeće stranice iz istog časopisa, nadam se samo da neću ustanoviti da nešto ne štima. Inače nisam imala problema s receptima iz Čarolije okusa, a ti si se odlično snašla i kruščići odlično izgledaju!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nikad ni ja dosada. Mislim da ovdje ide 200 g skuhane heljde, a ne sirove, što je ogromna razlika. Kako sam je ja već skuhala, morala sam se snalaziti, ali i bolje da jesam jer su izvrsne pa ih je puno ispalo

      Izbriši
  2. Spremila recept...ovo moram isprobati! :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Zanimljiv dodatak kuhane heljde; voljela bih probati i takav kruh. Do sada sam samo koristila brasno, ciji okus jako volim.

    OdgovoriIzbriši
  4. I kod mene je heljda bila u upotrebi ali samo u obliku brasna. Volela bih da je isprobam kuvanu!

    OdgovoriIzbriši
  5. Mnogo mi se dopada. Nikad do sad nisam koristila heljdu na ovaj način, a sigurna sam da je baš odličan ukus. Čuvam recept! :)

    OdgovoriIzbriši
  6. Zanimljiv mi je ovaj recept s kuhanom heljdom, kruščići baš super izgledaju!

    OdgovoriIzbriši
  7. Ingrid, baš su super hljebčići! Mnogo mi se sviđaju. Ja volim heljdu u pecivima i hlebovima, mada ju dugo nisam koristila...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Sad kada sam upotrijebila heljdu, probat ću i proso. Hvala ti

      Izbriši
  8. Baš su pravi rustikalni, jako mi se sviđaju.

    OdgovoriIzbriši
  9. U ove hlepcice se moras zaljubiti na prvi pogled.:)))

    OdgovoriIzbriši
  10. Ovi hlepčići su tako divni da odmah moraju na isprobavanje! Hvala na ideji!

    OdgovoriIzbriši
  11. Bez obzira na muke po heljdi ovi kruščići su mi super, baš si ih lijepo napravila ! Jako volim isprobavati ovako neka drugačija peciva i kruh, a heljda mi je inače jako draga. Bilježim recept i paziti ću na količinu heljde obziro na tvoje iskustvo.

    OdgovoriIzbriši
  12. Zanimljiv recept. :) Potaknuli ste i mene da isprobam kruscice. :) Samo da potvrdim, u recept ide 200g kuhane heljde? I kvasac iz vrecice, ne svjezi? Unaprijed zahvaljujem. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja sam zeznula, znači ide 200g skuhane heljde, a može i svježi i suhi kvasac koji inače upotrebljavate. Ovdje je korišten svježi kvasac. Javite obavezno rezultate i slikicu da mogu objaviti.... :)

      Izbriši